محمد نوروزی (دکترای مدیریت قراردادهای بین‌المللی نفت و گاز و عضو مرکز رشد دانشگاه امام صادق ع) و محمد جوادی (دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی با تخصص منابع انسانی، دانشگاه امام صادق ع) در شماره ۲۸ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی مقاله «مفهوم و ابعاد انگیزاننده‌های مهاجرت داوطلبانۀ متخصصان صنعت نفت با تأکید بر نقش و کارکردهای مدیریت منابع انسانی: رویکردی سیاستی» به چاپ رسانده‌اند.
خبر سیاست اجتماعی و فرهنگی
براساس پژوهش موسسه گالوپ، ایران در شاخص «نرخ خروج دانشجویان» در سال ۲۰۱۵ در رتبه پانزدهم کشورهای دانشجو فرست و در شاخص «میل به مهاجرت» در رتبه نهم قرار دارد. راهکارها و ابزارهای سیاستی به منظور بهره­‌مندی از ظرفیت نخبگان، دانشجویان و متخصصان مقیم خارج از کشور چیست؟
در بند 3-2 سیاست‌های کلی (ایجاد تحول در نظام آموزش‌و‌پرورش) بر نگهداشت و به کارگیری بهینۀ نیروی انسانی مورد نیاز آموزش‌و‌پرورش و بسترسازی برای جذب و نگهداری معلمان کارآمد به مدیران آموزش‌و‌پروش تأکید شده است. در این پژوهش با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی، به مطالعۀ عوامل تأثیرگذار بر نگهداشت استعدادها در دورۀ دوم متوسطۀ مدارس دولتی آموزش‌و‌پرورش شهر اردبیل پرداخته شده است.
محمد نوروزی (دکترای مدیریت قراردادهای بین‌المللی نفت و گاز و عضو مرکز رشد دانشگاه امام صادق ع) و محمد جوادی (دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی با تخصص منابع انسانی، دانشگاه امام صادق ع) در شماره ۲۸ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی مقاله «مفهوم و ابعاد انگیزاننده‌های مهاجرت داوطلبانۀ متخصصان صنعت نفت با تأکید بر نقش و کارکردهای مدیریت منابع انسانی: رویکردی سیاستی» به چاپ رسانده‌اند.
خبر سیاست اجتماعی و فرهنگی
براساس پژوهش موسسه گالوپ، ایران در شاخص «نرخ خروج دانشجویان» در سال ۲۰۱۵ در رتبه پانزدهم کشورهای دانشجو فرست و در شاخص «میل به مهاجرت» در رتبه نهم قرار دارد. راهکارها و ابزارهای سیاستی به منظور بهره­‌مندی از ظرفیت نخبگان، دانشجویان و متخصصان مقیم خارج از کشور چیست؟
در بند 3-2 سیاست‌های کلی (ایجاد تحول در نظام آموزش‌و‌پرورش) بر نگهداشت و به کارگیری بهینۀ نیروی انسانی مورد نیاز آموزش‌و‌پرورش و بسترسازی برای جذب و نگهداری معلمان کارآمد به مدیران آموزش‌و‌پروش تأکید شده است. در این پژوهش با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی، به مطالعۀ عوامل تأثیرگذار بر نگهداشت استعدادها در دورۀ دوم متوسطۀ مدارس دولتی آموزش‌و‌پرورش شهر اردبیل پرداخته شده است.