شورای اطلاعات ملی منتشر کرد:

روندهای جهانی؛ تناقض پیشرفت

داستان ما از آینده با یک تناقض آغاز و پایان می‌یابد: روندهای جهانی بیانگر آینده‌ای تاریک و دشوار هستند و این علی رغم پیشرفت در دهه‌های اخیر است. این روندها همچنین دربردارنده فرصت‌هایی هستند که آینده مطمئن‌تر و مفیدتری را ارزانی می‌دارند. در صفحه‌هایِ پیشِ رو، از افق‌های زمانی چندگانه استفاده می‌کنیم که به کشف آینده از چشم اندازهای مختلف، نشان دادن مخاطرات تغییرات ناپیوسته، عمیق و کُند و همچنین به مشخص نمودن نقاط تصمیم کمک می‌کند.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی منتشر کرد:

رشد اقتصادی نوآوری محور

مرکز سی.اس.آی.اس و مؤسسه آر.‌تی.آی اینترنشنال که در پاییز سال 2016 آغاز به کار کردند، به ‌منظور ایجاد اقتصادهای مبتنی بر نوآوری و فناوری شروع به بررسی چالش‌های کنونی موجود در کشورهای در حال ‌توسعه نمودند.
خبر اندیشکده‌های جهان
سیده گل‌افروز رمضانی (دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی توسعۀ آموزش عالی دانشگاه کردستان)، امید مهنی (دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی) و نعمت‌الله عزیزی (استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه کردستان) در مقاله‌ای به موضوع چالش‌های آموزش بزرگسالان و راهکارهایی جهت بهبود آن پرداختند. این مقاله در شماره ۲۹ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی به چاپ رسیده است.
خبر توانمندسازی
همه خبر (15)خلاصه سیاستی (1)مرور سیاستی (2)مقاله سیاستی (4)مقایسه سیاستی (11)یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی (9)

شورای اطلاعات ملی منتشر کرد:

روندهای جهانی؛ تناقض پیشرفت

داستان ما از آینده با یک تناقض آغاز و پایان می‌یابد: روندهای جهانی بیانگر آینده‌ای تاریک و دشوار هستند و این علی رغم پیشرفت در دهه‌های اخیر است. این روندها همچنین دربردارنده فرصت‌هایی هستند که آینده مطمئن‌تر و مفیدتری را ارزانی می‌دارند. در صفحه‌هایِ پیشِ رو، از افق‌های زمانی چندگانه استفاده می‌کنیم که به کشف آینده از چشم اندازهای مختلف، نشان دادن مخاطرات تغییرات ناپیوسته، عمیق و کُند و همچنین به مشخص نمودن نقاط تصمیم کمک می‌کند.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی منتشر کرد:

رشد اقتصادی نوآوری محور

مرکز سی.اس.آی.اس و مؤسسه آر.‌تی.آی اینترنشنال که در پاییز سال 2016 آغاز به کار کردند، به ‌منظور ایجاد اقتصادهای مبتنی بر نوآوری و فناوری شروع به بررسی چالش‌های کنونی موجود در کشورهای در حال ‌توسعه نمودند.
خبر اندیشکده‌های جهان
سیده گل‌افروز رمضانی (دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی توسعۀ آموزش عالی دانشگاه کردستان)، امید مهنی (دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی) و نعمت‌الله عزیزی (استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه کردستان) در مقاله‌ای به موضوع چالش‌های آموزش بزرگسالان و راهکارهایی جهت بهبود آن پرداختند. این مقاله در شماره ۲۹ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی به چاپ رسیده است.
خبر توانمندسازی
گزارش پیشرو با هدف آگاهی از آخرین تحولات نظامی جهان بوده که به لحاظ اهمیت می‌تواند تاثیر به سزایی بر امنیت و منافع ملی کشورهای جهان به‌ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و لذا طرح مباحث این چنینی فتح بابی برای بررسی بیشتر موضوع از سوی مسئولین و متخصصین حوزه امنیت ملی خواهد بود.
مقاله «تفکیک مالکیت و مدیریت در راستای حمایت از توسعۀ فناوری و صنعتی (مروری بر تجربۀ سازمان انرژی اتمی، هواـفضا، وزارت نیرو و ایدرو)» نوشته بهزاد سلطانی، مرضیه شاوردی، مجتبی بوجارپور، رضا رمضانی خورشیددوست، سیدمهدی فرحی، امین حاج‏رسولی‏ها در فصلنامه شماره ۲۸ مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی ویژه پاییز ۹۷ به چاپ رسیده‌است.
مقاله سیاستی عمومی
مقاله «نگرشی مقایسه‌ای به اهداف شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری با کارکردها و جایگاه فعلی آن» نوشته سید سپهر قاضی نوری (استاد گروه مدیریت فناوری دانشگاه تربیت مدرس) در فصلنامه شماره ۲۸ مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی ویژه پاییز ۹۷ به چاپ رسیده‌است.
مقاله سیاستی عمومی
مقاله «ارائة چارچوب برای تبیین شبکه ارزش خدمات در فضای مجازی: رویکرد تحلیل چارچوب» نوشته شعبان الهی (دانشیار دانشگاه تربیت مدرس، گروه مدیریت فناوری اطلاعات)، حسین ابراهیمیان (دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس)، علی‌رضا حسن‌زاده (دانشیار دانشگاه تربیت مدرس) و بابک سهرابی (استاد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران) در فصلنامه شماره ۲۸ مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی ویژه پاییز ۹۷ به چاپ رسیده‌است.
خبر عمومی

در شماره نوزدهم بولتن تحلیل سیاست‌گذاری عمومی در جهان منتشر می‌شود:

ناسا؛ الهام‌بخش دانش‌‌آموزان

برنامه آموزشی ناسا به عنوان ابزاری قدرتمند برای الهام‌بخشی و یادگیری دانش‌آموزان، باعث تقویت تحقیق و کشف سازمان است. سازمان ناسا یادگیرندگان را با محتوا و فعالیت‌های مختلف و فراوان آموزش می‌دهد تا در معرض دانش‌ها و علوم گوناگون و وسیع قرار گیرند و بتوانند مشاغل موجود در علم، فناوری، ریاضیات و مهندسی را به دست آورند. این یکی از مطالب بولتن شماره یازده بولتن تحلیل سیاستگذاری است.
خبر اندیشکده‌های جهان